Tuesday, June 10, 2008

Komen di blog YB Rahman Dahlan (Kota Belud P169)

Saya baru melawat blog ahli parlimen Kota belud Sabah, YB Rahman Dahlan.
Ini adalah komen yang saya tinggalkan. Tak pasti adakah komen ini disiarkan atau tidak. Yang pasti, dia akan membacanya. Tapi yang saya tak pasti, adakah dia akan mendengarnya dengan hati atau sekadar membiarkannya. Penduduk kota belud menunggu.

Saya setuju dengan saranan YB Salahuddin dari PAS. YB BN sepatutnya rasional dan bukannya menolak bulat2 saranan YB PAS hanya kerana berlainan parti. What a shame...

YB Rahman Dahlan, tq sbb ada blog ni. Boleh la sy maklumkan kepada yb tentang keadaan kampung kami, kampung lingkodon yang sudah berdekad menyokong kerajaan barisan nasional ini. Kesian sungguh saya dekat beliau2(org2 tua) di kpg kami. Masih juga setia menyokong BN ni sdgkan kemudahan asas seperti jalan raya dan air paip pun tidak disediakan. Jarak dengan pekan kota belud hanya dalam 3 km sahaja, tapi kemudahan asas pun tak lengkap.

Jangankan talian telekom, air pun kami terpaksa sambung sendiri ke bukit belakang kampung kami(guna air bukit). Puihh..memalukan!! Dah berapa penggal pegang pemerintahan tapi masih juga tak bela penduduk. Waktu undi bukan main lagi tunjuk muka minta undi. Bagi janji itu ini. Dah habis undi senyum sorang2 kumpul duit. Kami yang mau keluar pekan ni pun terpaksa jalan kaki sebab jalan kereta tak dapat lalu. Punya teruk ini kerajaan. Memang patut pun rakyat tolak. Tapi tak tahu macammana bole menang juga di sabah ni.

Kami tau la kampung kami tu ada orang2 biasa saja.orag2 tua yang suda lanjut umur. Tapi jangan lupa yang pasal sokongan diorang la BN terus berkuasa beberapa penggal di Parlimen Kota Belud (P169) ni. Kalau macam ini la punya kerajaan, kami generasi muda akan simpan BN atau UMNO ni dalam tong sampah pd masa depan. Tapi YB tak perlu bimbang sebab waktu kami angkat bendera pembangkang tu mungkin yb dah habis berkhidmat dah dan tak payah pikir politik dah sebab dah banyak duit waktu tu.

Hairan betul kami orang2 di KB macammana orang luar boleh menang di sini. Apalah agaknya yb selaku bukan org kb akan buat utk kami di sini ni. Nak tengok adakah kota belud khususnya kampung kami akan dapat pembelaan.

Jangan pula nanti YB terkejut waktu menonton buletin utama TV3 tiba2 isu ini dipaparkan dan nama ahli parlimennya disebut pemberita. Kalau di Kunak boleh, kenapa kota belud tidak.

http://mpkotabelud.blogspot.com/2008/06/penjelasan-kerajaan-tentang-kenaikkan.html

0 comments: