Thursday, June 19, 2008

Komen susulan kepada YB Rahman

Terima kasih YB atas respon yang diberi. Maaf sebab lambat bagi respon sebab saya hanya dapat access internet di cyber cafe. Di kpg kami tak dpt internet sebab tiang telefon telekom hanya terhenti setakat di kpg sembirai sahaja.

Pertama sekali, minta maaf kalau ada antara komen2 lepas yang tersasar. Komen saya tu adalah hanya satu gambaran kecil kemarahan dan kemuakan perasaan penduduk kampung kami yang selama ini telah rasa tertipu dengan janji2. Tapi saya sedar yang YB tidak patut dipersalahkan sebab YB baru sahaja memegang jawatan ini.

YB, isu kemudahan asas adalah satu isu kritikal yang amat dekat dengan masyarakat. Air yang bersih diperlukan pada setiap hari. Jalan raya digunakan pada setiap hari dan penduduk memerlukan kemudahan perhubungan yg baik dan tidak ketinggalan dari perkembangan teknologi seperti yang dinikmati oleh rakyat malaysia yg lain.

Pasal bantuan2 org tua dan miskin yg diberikan kepada penduduk kami, terima kasih sebanyak2nya diucapkan dan kami bersyukur kepada Allah. Tetapi jgnlah pula hanya kerana itu, isu utama iaitu isu kemudahan asas dilupakan. Tatkala di smnjg penduduknya memperjuangkan isu2 korupsi dan isu2 besar yg lain, kasihan sungguh kita di sini masih bertekak soal isu kemudahan asas.

Saya tak nak berbincang mengenai isu politik nasional, lebih baik kita bincang isu kemudahan asas itu sahaja.

YB, jika perkara2 ini dpt YB selesaikan selama YB berkhidmat sbg MP KB ini, saya tidak akan melupai YB sampai ke penghujung hayat dan saya akan mempertahankan YB di hdpn rakan2 dan org kampung kerana YB telah berjasa yang amat besar kepada kami semua.

Semoga diberikan kekuatan selalu dan semoga dapat melaksanakan tugas dengan amanah dan cekap.

http://mpkotabelud.blogspot.com/2008/06/penjelasan-kerajaan-tentang-kenaikkan.html

0 comments: